Kopekk 10 Posted September 20, 2019 Polski roleplay zawdzięcza swój rozgłos platformie FiveM. Wiele osób, w tym my, tworzyło na niej swoje serwery dorzucając nowe pomysły i rozwiązania. Z upływem czasu zaczęliśmy obserwować pewną stagnację rozwoju tej modyfikacji. Obiecywany bardzo długo OneSync okazał się porażką a niestabilne i zasobożerne serwery oparte o tą technologię funkcjonują do dnia dzisiejszego. Ciągle problemy z synchronizacją, częste crashe, ciągłe ignorowane krytyczne błędy związane z zabezpieczeniami i okropne spadki FPS to mankamenty, które setki graczy decydują się znosić. Nasz zespół uznał, że inwestowanie swojego czasu w tak ubogo rozwijaną platformę nie ma większego sensu. Prostota pisania modułów w FiveM (Lua) przyciąga do siebie ludzi z którymi nie chcielibyśmy być kojarzeni. Postanowiliśmy rozpocząć pracę nad nowym, przełomowym projektem opartym o nową platformę. Początkowo wybór padł na RageMP. Po pewnym czasie prac, naszą uwagę przykuła dopiero wychodząca na światło dzienne modyfikacja do GTA, mowa tutaj o alt:V. Co przekonało nas do zaprzestania prac na Rage i przeniesienie się na alta? Powodów jest kilka, między innymi: lepsza synchronizacja graczy i pojazdów (Porównywalna do Gta:Online), bardziej przyjazne API i zdecydowanie lepszy kontakt z dev teamem. Aktualnie pracę nad serwerem alt:V pracujemy już kilka miesięcy i wszystko wskazuje na to, iż jest to aktualnie najbardziej rozwinięta platforma z najlepiej prosperującą przyszłością. Wystarczy wykazać odrobinę chęci i dać szansę alt:V, aby przekonać się, że na wcześniej opisanego FiveM'a już nie powrócicie. Poniżej przedstawiamy tabelę wykazującą najważniejsze różnice pomiędzy projektem FiveM, RageMP oraz Alt:V. Alt:V FiveM RageMP Liczba slotów 4095 32-100 1000 Aktualizacje Codziennie, wprowadzające nowe i unikatowe rozwiązania, dodatkowo stosowane są głosowania w których programiści mogą wybrać jakie rozwiązanie preferują Niedopracowane, niestabilne (OneSync, Mumble). . Rzadkie, bugi naprawiane po ponad roku od zgłoszenia. Zawartości z najnowszego DLC często z opóźnieniem. Stabilność Pełna stabilność rozgrywki. Częste crashe z niewiadomych przyczyn, problemy podczas wybuchów itp. Pełna stabilność rozgrywki. Synchronizacja Perfekcyjna, porównywalna do GTA:Online Poprawna synchronizacja niemalże wszelkich wbudowanych elementów i animacji. Problemy z synchronizacją pedów w sytuacjach takich jak ragdoll. Sztuczna inteligencja API Wszelkie potrzebne eventy, dobrze rozwinięta dokumentacja, katalogi obiektów, pojazdów i ich modyfikacji, pedów, ubrań itp. Bardzo przyjazne dla developerów Brak podstawowych eventów, słabo rozwinięta dokumentacja. Wszelkie potrzebne eventy, dobrze rozwinięta dokumentacja, katalogi obiektów, pojazdów i ich modyfikacji, pedów, ubrań itp. Mało przyjazne dla developerów Serwery Zbudowane od podstaw, w pełni wykorzystują możliwości silnika GTA dzięki perfekcyjnej synchronizacji W większości przypadków sklejki modułów wykonanych przez Community. Zbudowane od podstaw, częste problemy z synchronizacją które utrudniają rozgrywkę. Jak widzicie, alt:V całkowicie przewyższa konkurencje pod dosłownie każdym względem. Dodatkowo, w przeciwieństwie do pozostałych alternatyw, z developerami alta utrzymujemy bardzo dobry kontakt, są bardzo pomocni i otwarci na propozycje społeczności. Sprawia to, że każdy zdrowo myślący człowiek któremu nie straszne są: zdecydowanie wyższy poziom trudności i większy nakład pracy, wybrałby alt:V. My już wybraliśmy, teraz pora na Ciebie 1 Share this post Link to post Share on other sites